bank holiday och väldigt mycket ledig tid

nu är det tydligen bank holiday och det är karnival i Notting Hill och jag är väldigt väldigt ledig ända till på tisdag (eller kanske till och med onsdag). Och detta är väldigt, väldigt skönt.
 
Igår kom jag hem från Meri brutalt tidigt på morgonen (halv tio) då hon tydligen skulle iväg på sånglektioner och jag inte alls kände för att vara ensam hemma i hennes hus med hennes värdfamiljsmorfar, eftersom det bara skulle vara väldigt awkward. Var uttråkad då jag var ensam hemma så skrev till Ellinor och vi bestämde oss för att träffas på Oxford Street även fast vi bara bor några få hållplatser från varandra. Fikade, pratade och käkade pizza med ostfyllda kanter på pizza hut. Åkte evighetsbussen hem och så var jag hemma kring typ tolv, mätt och väldigt trött. Hade jätteroligt i alla fall!!
Idag vaknade jag upp helt själv i huset då Katie tagit med sig flickorna till någon kompis till henne där de ska sova till imorgon och Fritzy var på jobbet. Bestämde mig lite spontant sådär för att åka in till Notting Hill Carnival, så utan att kolla upp mer än att jag skulle hoppa av vid Marble Arch Station så skyndade jag mig till busshållsplatsen och hoppades på det bästa. Bad idea, though. Direkt jag hoppade av bussen i Marble Arch började mina tappa bort mig-problem. Har väl ca noll lokalsinne så att ens hitta till rätt busshållsplats tog väl en sisådär hundra år. Kom i alla fall fram tillslut, och hade roligt även fast jag var jättesjälv. Var dock värre på vägen tillbaka då alla poliser sa olika håll åt mig och jag inte kom ut till en busshållsplats whatsoever, och när jag väl gjorde det så lyckades jag sätta mig på fel buss i fel riktning och när den stannade vid sin slutdestination så hittade jag inte ens tillbaka till rätt buss förrän mycket hjälp (gick ändå fel och till bussen som tog längre tid/jag var tvungen byta = skills) sådär en halvtimma senare. Men, på något sätt tog jag mig hem så nu sitter jag här i mitt rum och väntar på att maten ska bli klar, som en bortskämd liten bebis. Ska typ lägga mig med tummen i munnen och sova lite middag bara för att göra bilden komplett....
 
Har förresten tagit ett par bilder idag. Inte för att en enda bild blev det minsta bra eller så, men ändå. Alla klagar ju på att jag inte lägger upp några bilder. Fast ni får nog klaga ett tag till, för jag lägger nog upp dem i ett annat inlägg nån annan gång då jag är mindre trött och slut än vad jag är nu. För nu ska jag faktiskt sova lite middag ändå tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide