min Englands-familj

Fick en förfrågan att berätta lite om min värdfamilj och sådär, och jag kände att ja men det ska jag ju självklart göra!

Familjen jag kommer bo hos är familjen Walton, en familj med en mamma, pappa och två barn. Föräldrarna heter Richard och Katie och jobbar båda två som poliser; pappan som detective sergeant och mamman som detective constable i ett team som letar efter mördare/mordmisstänkta. För mig som är sjukt fascinerad av allt sånt där och under gymnasietiden ville flytta 100 mil ner i Sverige för att kunna gå CSI-utbildningen känns det ju som en perfect match, även fast jag vet att de inte får prata om sina fall och sådant hemma, haha. Men till barnen, då. Den äldsta flickan heter Scarlet och är sex år gammal, och tycker enligt egen utsaga om att hoppa studsmatta och leka i parken, plus äta på McDonalds även fast hon inte för göra det särskilt ofta, haha. Gullig unge det där! Sedan har vi Daisy som är fem år gammal och bara elva månader yngre än Scarlet. Även hon ska tycka om parken och studsmattan, och spela dator! Enligt Katie så älskar hon att springa runt och orsaka kaos, så kommer nog få händerna fulla!
 
Jag kommer bo i North Finchley vilket ligger i Londons norra del, ca 35 minuter från centrala London med buss, något som enligt mig inte är särskilt farligt alls då jag är van att ha en timmas bilfärd till närmsta stad med acceptabla affärer, haha. Området de bor på verkar vara rätt centralt och är tydligen just precis bredvid en golfbana och flera parker, och det låter ju härligt. Googlemapade och försökte hitta vart exakt jag skulle bo, och tog en screenshot-bild på den ungefärliga platsen. Tror att jag lär bo i något liknande hus, stort verkar det då vara för det har tre våningar!! haha, langar in bilden här nu så bloggen inte blir allt för tråkig. 
 
 
 Kan ju även nämna att jag hittade denna härliga familj på www.aupair-world.net, en superbra sida som jag verkligen rekommenderar ifall någon letar efter en familj att vara au pair hos! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide