Hampstead Heath och the Bohemian Pub

Igår var den första heldagen här i London, och jag bestämde mig för att följa med Fritzy och flickorna till Hampstead Heath, en skitstor park i London. Vi gick förbi ett par dammar och så fick jag veta att en kvinna drunknat i helgen i kvinnornas damm, lite obehagligt ändå. Vi fortsatte en bra bit till vi kom fram till en rätt stor lekpark, käkade glass ur en icecream van (blev bjuden, hihi) och lekte lite sen. Vi gick också upp på Parlament Hill (tror jag den heter???) och kollade lite på utsikten - man ser över större delen av London där uppifrån! Tog lite bilder, men ingen av dem blev särskilt bra tyvärr. Efter det drog vi oss hem för att några vänner till familjen skulle komma och hälsa på, så hade lite egentid då barnen lekte så duktigt själva.
På kvällen bestämde jag träff med två andra au pairer, Sani från tyskland och Carina från Österrike, på en pub i North Finchley där jag bor. Katie var supersnäll och skjutsade dit mig och visade mig även lite viktiga ställen här, till exempel busstationen, the tube station och pekade ut gatan där flickorna går skola. Mötte sedan upp de andra tjejerna utanför puben, och där inne tog vi en cider och satt mest och pratade i ungefär två timmar. Trevligt var det i alla fall! 
 
Har fått en jättebra familj och hittills trivs jag superbra med dem, så det känns bra! Idag ska jag åka in med Katie till någon stadsdel här i närheten och shoppa lite. Hon ska ta med sig flickorna och köpa skor till skolan, men jag ska gå själv och kolla runt medan de gör det. Sen ikväll kommer flickornas kusin hit och ska bo här i fem/sex dagar för att hon ska på School summer camp med dem på deras skola (som jag fattat det), så det blir roligt (hoppas jag!). Kommer bli att det är jag som tar dem till skolan imorgon då både Katie och Fritzy jobbar med tidig start. Nej nu ska jag göra mig redo att åka också får ni ett inlägg med bilder någon annan gång (förlåt Otilia och alla andra som klagat efter bilder!!!). Later guys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide