past weekend

Felicia kom ju som sagt vid 02.30 eller 03.30 i lördags morgon/natten efter fredag efter alla problem med hennes flyg på grund av den där jäkla stormen Sven. Jag hade gått och lagt mig men vakna väl inte förran ungefär en kvart innan Felicias taxi körde upp på min infart, och egentligen var det väl mest bara tur att jag överhuvudtaget vaknade. Vi sov några timmar innan vi begav oss mot centrala London för att kolla på olika saker som Buckingham Palace, Westminster Abbey, Big Ben, London Eye, St. Pauls Cathedral och Millenium Bridge (som är med i Harry Potter då dödsätarna förstör den, ni vet. Annars hade vi nog aldrig dragit dit). Gick runt på fler ställen jag inte riktigt kommer ihåg, delade på en cupcake (som det gifta paret vi insåg att vi är) och drog på Oxford St. en snabbis innan vi åkte hem. Åt middag, drog på pub i närheten och gick sedan hem och sov för vi var dödströtta.
På söndag så.... Ja, va gjorde vi egentligen på söndag? Eh... Justja! Vi åkte in till Notting Hill och gick lite på Portobello Market, Felicia åt crêpes och jag åt en banana split utan banan för den var slut. Åkte in till Shepherds Bush och Westfield Galleria och gick runt lite där inne och kollade i affärerna innan vi drog till Primark haha. Shoppade lite sen åkte vi in till China Town och käkade middag på någon random kines-restaurang och fick fortune cookies. Åkte hem och var väldigt trötta igen så gick och lade oss. 
På måndag var jag tvungen ta barnen till skolan så vi gjorde schoolrun, sen skulle vi gå och äta frukost på ett supermysigt café i Whetstone men det var tydligen stängt på måndag (varför liksom?!!!!) så då åkte vi in till Covent Garden och gick runt till vi hitta något litet, billigt café som hade helt ok mat. Felicia ville shoppa lite till så det blev Oxford Street igen som var mycket, mycket lugnare denna gången. Gick runt någon timma innan vi åkte tillbaka till North Finchley och käkade lunch på någon restaurang jag aldrig varit på men som hade supergod pasta. Gick hem, chillade, åt sunday roast på en måndag och sen gick vi upp på mitt rum och såg Harry Potter i vanlig anda. Somnade tidigt och klev upp rätt tidigt morgonen efter då det (tyvärr) var dags för Felicia att packa sin väska och åka hem. Följde med henne till Heathrow, sa hejdå och åkte hem igen. Var/är så tråkigt att hon inte kunde stanna längre, särskilt då vi ses så jäkla sällan och då vi tappade en hel dag på fredagen pga flygen, men vi får ta igen det någon annan gång istället!! Var en superbra helg iallafall.
 
Hade tänkt lägga in bilder men eftersom jag bara har några få, och då de är på telefonen, så orkar jag inte. Bildbombar väl efter att Felicia lagt upp alla bilder hon tog på facebook och jag snott dem därifrån, hehe. Alrighty, vi hörs senare. hejdåååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide