att göra-lista

Jag har nu ca 6 veckor kvar i Sverige innan jag sätter mig på planet och beger mig mot London, och jag kommer jobba ungefär 95% av åtminstone fem av de veckorna. Jag känner helt klart lite smått panik över att hinna göra allt som måste göras, och det känns som om min "att göra-lista" är femtio gånger längre än vad jag vill ha den för att verkligen kunna njuta av min sommar här i Sverige. Så, för att slippa känna mig så ensam i mitt lilla panikande tänkte jag dela med mig av min underbart roliga att göra-lista, så here you go:

• teckna ny försäkring/kolla upp om vår hemförsäkring funkar bra med aupairandet
• kolla upp om mitt EU-sjuk-kort fortfarande är giltigt
• göra nytt pass (något som kanske är rääättt så bra att göra, haha)
• se om jag kan frysa mitt mobilabbonemang
• få ett utdrag ur belastningsregistret
• köpa en eller fler eladaptrar
• köpa presenter till värdfamiljen
• eventuellt köpa en ny resväska
• köpa nya kläder
• eventuellt köpa en ny kamera
• skriva packningslista och packa
• träffa alla vänner, säga hejdå åt dem och min familj
 
Kommer självklart inte ha råd med att köpa hälften av det jag behöver/vill ha, mest på grund av att min lön inte kommer förrän i slutet av augusti och slutet av september, då jag redan är i England. Haha, så himla typiskt ändå. Men jag ska inte klaga; tack vare mina underbara föräldrar så fick jag en dator idag (eftersom att jag fyller år) då min gamla gick sönder i princip helt i veckan och aldrig skulle gå att flytta med. Så, där försvann åtminstone ett av "måste-köpen" jag egentligen hade på min lista. 
Det enda jag egentligen har problem med nu är vad tusan jag ska köpa till värdfamiljen. Jag menar, jag känner dem ju inte?! Hade dock planerat att köpa en påse bilar, lite lakrits och en bit torkat renkött. Det är ju sådär typiskt svenskt och lite typiskt norrländskt kanske. Men vad mer kan man köpa? Usch detta är ju omöjligt. Kommer sluta med att jag köper presenterna fem minuter innan jag går på flyget, haha. Herregud. Wish me luck alltså.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Hittade din blogg precis och ska absolut fortsätta följa den. Jag åker själv i Augusti fast då till Mallorca. Kolla gärna in bloggen (vivoenmallorca.blogg.se) :)

Jo, till varför jag skrev här nu då: Tycker också det är jättesvårt att veta vad man ska köpa för presenter. Speciellt till föräldrarna!!! Till barnen känns det som att man kan köpa lite vad som och de blir glada ändå, haha, men till föräldrarna vill (iaf jag) ha något vettigt och användbart fast ändå som är lite roligt svenskt och så.. Japp, känns lite som att jag också kommer dra ut på det eftersom jag inte vet..!

Svar: jaaaa men precis!! Man vill ju inte bara att de ska tänka liksom "okej heej har hon INGEN fantasi eller kunde hon inte köpt något bra???" hahah ... inte för att jag tror att de riktigt tänker så, men ändå. usch det är verkligen jättesvårt!
Har kollat in din blogg och hade även hunnit lämna en kommentar där innan jag såg denna, haha! Men gud vad coolt att du ska åka till Mallorca, ska helt klart följa din blogg från och med nu! :)
Madelene

2013-06-30 @ 19:27:59
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide