hej igen

jag kan ju konstatera detta: det är en jävla tur att jag inte försöker bli proffsbloggare eller något sådant. För jag skulle suga med tanke på att jag: 1. aldrig uppdaterar och 2. inte orkar uppdatera.
I alla fall, en sammanfattning av min ledighet då? Flög ju hem till Sverige den 18 december tillsammans med Ellinor som också bokat flyg den dagen och också skulle till Luleå, vilket var superbra för då hade jag någon att hänga med på båda flygplatserna. Hämtades av Kajsa och Otilia när jag väl kom fram till Luleå, eftersom det bara var de två och min lillasyster som visste att jag skulle komma hem. Åkte hem, överraskade mamma och pappa, ringde mormor och morfar och berätta att jag va hemma, åkte vidare och överraskade alla tjejerna. Eller, inte Rebecca, för hon var sjuk. Bra torsdag i alla fall! 
Efter det minns jag helt ärligt inte särskilt mycket av vad som hände fram till julafton. Spelade bingolotto på uppersittarkvällen och så, men liksom inget annat kommer till minnet. Firade julafton hos mormor och morfar och jag fick en massa bra och fina grejer. For på mellandagsrean på torsdagen och träffade Therese och Angelica men blev sjuk så drog hem och dog i feber. Såg mycket JVM matcher (YAY att de är i final, BUHU att jag kanske ej kan se) och chillade en massa. Var i stugan. Umgicks med Sanna. Hälsade på familjen Stål/min andrafamilj. Gick på världens kanske längsta promenad med Otilia och Kajsa. Chaffade mina föräldrar på juldagen. Drack på nyår och fick äntligen va med hela dreamteam. Hade ett asbra nyår för den delen. Har sovit en massa. Haft Biggest Loser-maraton (när jag var sjuk) (och dagen efter). Ätit palt. Och en jäkla massa julskinka. Och chips. Haft det bra, helt enkelt.
I torsdag satte jag mig på tåget mot Stockholm och sov superdåligt. Kom fram på morgonen till Arlanda och mötte av en slump Nellie som varit på samma tåg och också skulle till London senare på dagen. Hängde med henne och gjorde Arlanda till vårat place. Satte mig på planet, kom till London, åkte tunnelbana till North Finchley och drog hem. Öppnade presenter. Åt. Drack cider. Och idag ska jag sitta barnvakt.
 
eloge till den som, om det ens är någon, har orkat läsa detta. HERRÅ

Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknar dig redan Pusspuss

Svar: Saknar er också, puss!!
Madelene

2014-01-05 @ 00:18:18
Postat av: fia

vill bara meddela att jag just läste hela den där texten ändå vet jag exakt vad du gjort hela jullovet. impad.

Svar: Du är så duktig, är också impad
Madelene

2014-01-05 @ 02:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide